Nepravdy o kimonu 0: Než budu psát dál

V tomto úvodním článku bych chtěla vyjasnit pár věcí, než budu psát dál na konkrétní témata. Na internetu se dočtete o kimonech spoustu informací. Spousta věcí je pravdivých, ale ne všechno. Poznat, co je pravda, a co ne, je někdy extrémně těžké. Navíc, některé informace třeba byly pravda před deseti, dvaceti lety, ale teď už se věci mají jinak.

Dlouho jsem váhala, zda na tyto polopravdy a dezinformace nějak reagovat, a nebo o nich psát. O kimonech toho sice už vím docela dost, pořád je to ale jen malý zlomek z toho, co bych o nich potřebovala a chtěla znát, a čím víc se toho naučím, tím větší mám pocit, že pořád nic nevím. Necítím se být v postavení, kdy mohu komukoliv cokoliv vyvracet a dokazovat, že oni nemají pravdu, a já naopak ano. Navíc opravdu nechci komukoliv nasazovat psí hlavu, nebo z kohokoliv dělat hlupáka. Mám pocit, že bych pak spíš byla za hlupáka já sama.

Co ale cítím už delší dobu, je potřeba se k těm tématům nějak vyjádřit. Proto jsem se rozhodla, že spíš, než komentovat příspěvky jiných lidí a opravovat je, čas od času zveřejním kratší článek zde na svém blogu. Zkrátka nechci patřit mezi takzvané "hatery". To radši, ať někdo "vyhejtuje" v komentáři pod příspěvkem mě. 

A tak se zde na blogu čas od času objeví článek o tom, co si já osobně myslím, že o kimonu není tak úplně pravda, a jak se na to dívám já z pohledu člověka, který se kimony už nějaký čas zabývá.

Zcela záměrně se chci v těchto příspěvcích vyhnout slovu lež. Se slovem lež mám spojené negativní konotace, a cítím z něj úmysl ublížit. Věřím ale, že lidé, kteří si sdílí na internetu informace o kimonech, nic negativního šířit nechtějí, a určitě nechtějí nikomu ublížit. Alespoň takový dojem mám z jejich příspěvků. Leckdy jsou to lidé, kteří umí Japonsky, nebo mají přístup ke zdrojům, o kterých já si mohu nechat jenom zdát. Proto jsem sáhla po slovíčku "nepravda", popř. "polopravda". V krajním případě se nejspíš uchýlím ke slovu "dezinformace".

Na blog se snažím vždy přidávat příspěvky podpořené alespoň nějakou rešerší nebo předchozím "studiem" informací k tématům, k o kterých píšu, aby bylo vidět, že si informace necucám z prstu a nedomýšlím. V případě těchto mých úvah mi ale nepřipadá slušné dávat sem odkazy na stránky, na kterých jsem narazila na něco, o čem si myslím, že to není pravda. Nechci, aby tyto příspěvky vyzněly v tónu "podívejte se, tenhle o tom nic neví, a píše blbosti". Konec konců, i já se o kimonech stále učím, a budu se o nich učit celý život. Za pár let tak třeba zjistím, že jsem psala blbosti také. Proto jsem se rozhodla, že informaci, se kterou nesouhlasím, vždy obecně formuluji, a pak k ní budu psát svůj soukromý názor, co na ní já osobně považuji za nepravdu, a jak se na to dívám já osobně. Odkazy sem ale dávat nebudu.

Komentáře pod těmito články nechám otevřené, stejně jako u všech ostatních, aby se k nim kdokoliv mohl vyjádřit, má-li potřebu

Pokud jste to dočetli až sem, děkuji za pozornost a těším se na vás u dalšího článku.

S pozdravem,
Kočka v kimonu



Komentáře