Kimonovember 2020 (Ohlédnutí)

Od doby, co jsem se začala věnovat kimonům, jsem až letos dostala odvahu zúčastnit se výzvy #KimoNovember.

V kostce zopakuji, že náplní výzvy je každý den zveřejnit fotografii, na které nosíte kimono (ideálně z toho saméh dne). Podmínkou je, že kimono musíte mít řádně oblečené i s obi, nebo by minimálně mělo být oblečené tak, aby bylo jasné, že se nesnažíte kimono zesměšňovat. "Souprava" by měla být pokaždé jiná, jednotlivé kousky se mohou ovšem opakovat.

Rozhodně nevlastním tolik kimon, abych měla na každý den výzvy jiné, ale v kombinaci s obi se mi nakonec podařilo celou výzvu splnit. Výzvu jsem pojala spíš hravě, poskytla mi výbornou příležitost zkusit takové kombinace kimona s obi, které by pro mě určitě nebyly jasná volba. Navíc jsem se dozvěděla a naučila pár nových věcí, které určitě v budoucnu zužitkuji.

Hlavní náplní výzvy je v současnosti užít si zábavu při nošení kimon, ukázat, o jak krásný oděv se jedná, a podpořit jeho nošení na veřejnosti (anepřímo tak podpořit i umělce, kteří se na jejich výrobě podílejí). Prvotním motivem pro vznik výzvy ale bylo uvědomit si, jaké máme štěstí, že můžeme kimono nosit, vzpomenout na ty, co štěstí nemají, a popřípadě podpořit, nebo alespoň zmínit, nějakou organizaci věnující se bohulibé činnosti.

Jsem ráda, že nevěda (alespoň se začátku) o původním účelu výzvy, jsem od začátku plánovala nějakou tu podporu do mého KimoNovemberu zakomponovat. Nakonec se mi do výzvy podařilo zakomponovat (a podpořit) dvě další listopadové akce, a to den válečných veteránů a Movember. Na veterány jsem vzpomněla 11.11., kdy jsem doplnila outfit broží s motivem vlčího máku. Movemberu, což je taktéž celoměsíční výzva, jsem potom věnovala 29. listopad s kitsuke v pánském stylu.

Přiznám se, že vydržet celých 30 dní byla opravdu fuška. První dny mi oblékání trvalo neuvěřitelně dlouho. Zhruba do 10. dne mě výzvavyloženě bavila, a každý sen jsem se těšila na ten další, abych mohla vyzkoušet další kombinaci. Kolem poloviny měsíce ale přišla krize, kdy se mi jednak nechtělo oblékat do kimona, a jednak jsem úplně nestíhala plnit své pracovní povinnosti tak, jak bych potřebovala. A tak jsem druhou polovinu měsíce zveřejňovala příspěvky se zpožděním. "Nechtění" se zlomilo někdy kolem 20. dne výzvy, kdy už jsem si zřejmě vytvořila návyk. Navíc jsem získala i trochu cvik, a tak šlo oblékání podstatně rychleji.

Překvapivě, spíš než kitsuke (oblékání kimona), se ukázaly být pracnější samotné focení a následná úprava a zveřejňování fotografií s patřičným komentářem. Přiznám se, že na konci výzvy jsem byla ráda, že mohu "celý ten krám" zase hezky poskládat a uklidit do skříně, a že na to teď nějakou dobu nebudu muset sáhnout. I když nevím, jestli se příští rok vůbec budu zase účastnit, už teď přemýšlím, jaké další kombinace vyzkouším příští rok, a jestli jich zase zvládnu vymyslet 30.

KimoNovember 2020 v číslech
8 kimon 
11 obi a 6 způsobů jejich nošení
1 haori
1 hakama
6 obiage
5 obijime
1 obidome (brož)
30 dní
30 kombinací
63 hodin
Přes 300 fotografií, z nichž naprostá většina skončila v koši

KimoNovember 2020 v obraze

Více fotografií z výzvy a informace k nim najdete na mé Facebookové stránce, nebo na mém Instagramu.



Komentáře